Plášť Michelin Wild Run'R je určený pre tréning na suchej ceste na vašom horskom bicykli, alebo jednoducho na jazdenie po asfalte, keď práve nemáte možnosť vlastniť viacero bicyklov, pre každý druh povrchu a odvetvia cyklistiky.
V našom prípade bol tento plášť voľbou práve v dôsledku obmedzených zdrojov na kúpu viacerých bicyklov a kompromisom pre občasné, dlhšie výjazdy horským bicyklom po čisto asfaltových cestách. Hneď na úvod možno skonštatovať, že voľba to bola výborná.
Michelin Wild Run'R je kvalitný cyklopášť tzv. slick (je úplne hladký, bez dezénu) za výbornú cenu približne 16 EUR za kus. Pre upresnenie, úplne nový plášť mal minimálny dezén vo forme niečoho, čo by sa dalo prirovnať k zrnkám jemného piesku. Samozrejme, že to vyvoláva otázku, ako asi taký plášť drží na mokrom povrchu a akú má trvanlivosť.
Plášť Michelin sme používali počas leta na víkendové výjazdy väčšinou na približne 100 km výjazdy. Nedá sa teda povedať, že by sme na ňom najazdili tisíce kilometrov, no i tých niekoľko stovák, nás presvedčilo o kvalite plášťa.
Tento plášť robí aj z ťažšieho horského bicykla dravca asfaltiek. Trochu obrazne a meteforické konštatovanie, ale je to pravda. Tento plášť je možné nahusiť na 90psi, čo v kombinácii s takmer nulovým dezénom predstavuje výsledok vo forme minimálneho valivého odporu. Ak ste zvyknutý jazdiť na horských plášťoch i na asfaltke a presedláte na uvedený plášť, výsledok bude doslova šokujúci. Samozrejme v prospech pohodovej jazdy. S týmto plášťom priam poletíte.
Nízky valivý odpor sme ocenili najmä na non-stop prechodoch okolo Vodného diela Gabčíkovo a rôzne cykloprechody v oblasti Malých Karpát. Tieto trasy majú maratónsky charakter a preto sme tu ocenili práve minimálny valivý odpor. Možno spomenúť najmä nekonečný výšľap v serpentínach Pezinskej Baby a svižný zjazd z tohto horského sedla, kde plášť naozaj nebrzdil plynulú jazdu a naopak perfektne podržal v zatáčkach v 60km rýchlosti.
Mohli by ste sa pýtať, ale čo s takým tvrdo nafúkaným plášťom na mokrej asfaltke, navyše ak nemá dezén. To isté sme sa pýtali aj my. Až kým sme nezrealizovali záťažový test tohto plášťa na non-stop cykloprechode okolo Tatier. Minimálny valivý odpor sme ocenili v strmom stúpaní z Liptovského Mikuláša smerom do Zuberca a perfektnú priľnavosť v mnohých mokrých horských zjazdoch, keďže viackrát pršalo. Pri pohľade na povrch plášťa sme mu najskôr vôbec nedôverovali, navyše keď naň pôsobila brutálna brzdná sila kotúčových bŕzd.
Okrem toho, ako trochu neobvyklé resp. núdzové podmienky, sme zvolili použitie totho plášťa na lesných chodníkoch Malých Karpát. Plášť to zvládol bez defektu, aj keď jazda samozrejme nebola pohodlná. V suchých podmienkach, však v núdzovej situácii, vás tento plášť nenechá vyslovene v štychu ani na takomto povrchu. Problémom je však terén blatistý. Tu už naozaj nemožno očakávať zázraky. Plášť na blate skrátka prešmykuje.
Okrem týchto pozitívnych vlastností, ktoré zrejme patria k základným vlastnostiam, ktoré cyklistu zaujímajú, by sme vyzdvihli primeranú trvácnosť plášťa. Okrem toho možno mnohých bikerov zaujíma hmotnosť. V tomto smere určite neočakávajte parametre cestných ľahučkých plášťov. To ale zjavne ani nie je cieľom tohto výrobku. Plášť je však ľahký a vy naozaj poletíte. Zámerne neuvádzame detaily, iba pocity z jazdy, ktoré sú skvelé.
Michelin Wild Run'R sme testovali na horskom bicykli Cube LTD race s 26 palcovými kolesami a klasickými dušami s presta ventilom. Záverom možno zhrnúť, že ide o výborný výrobok a ak by ste aj jeho kúpou šliapli vedľa, jeho cena vás určite nezruinuje. Okrem toho, tieto plášte vyzerajú skvele!